کلاس ششم نورآباد دلفان
ملغمه ای از آموزش ابتدایی وپرورشی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

10 خوراکی مفید برای پاکسازی رگ ها

 مواد غذایی و نوع تغذیه نقش موثری در سلامت بدن دارد. مصرف برخی مواد غذایی و بخصوص زیاده روی در آن به مرور به مسدود شدن رگ ها منجر می شود و مشکلات اساسی در گردش خون و ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ایجاد می کند.
 

بدون شک خودتان نیز بهتر می دانید که یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در بین مردم جهان بیماری های قلبی عروقی است. در مقابل، مواد غذایی مفیدی نیز وجود دارد که به پاکسازی و تمیزی رگ ها کمک می کنند و گنجاندن آن ها در برنامهٔ روزانه مانع از ابتلا به بیماری های گوناگون می شود. در این مطلب شما را با مواد غذایی تمیزکنندهٔ رگ ها بیشتر آشنا می کنیم.

نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد که تصلب شرایین (گرفتگی رگ های خونی) یکی از بیماری های رایجی است که سالانه جان تعداد بیشماری از مردم را در سرتاسر جهان می گیرد. این بیماری یکی از مشکلات پیچیده ای است که مناطقی از بدن مانند سیستم ایمنی و غیره را درگیر می کند. البته زمانیکه رگ ها دچار گرفتگی می شوند علاوه بر تصلب شرایین، مشکلات دیگری مانند پرفشاری خون و بیماری های قلبی نیز دامن فرد را می گیرد؛ در نتیجه یادتان باشد که داشتن تغذیهٔ مناسب می تواند روش خوبی برای پیشگیری از این بیماری ها باشد.

سیر

خوراکی

سیر مادهٔ غذایی شماره یک برای پاکسازی رگ ها محسوب می شود. اگر نمی خواهید رگ هایتان به این زودی ها دچار انسداد شود و مشکلات بعدی را به بار بیاورد سیر را در برنامهٔ روزانه تان بگنجانید. چون این مادهٔ غذایی حاوی خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد که می تواند با اثرات منفی رادیکال های آزاد مقابله کند. علاوه بر این، سیر باعث کاهش کلسترول بد خون شده و افزایش دهندهٔ کلسترول خوب خون محسوب می شود. این خواص سیر باعث می شود که جریان خون در رگ ها به خوبی انجام شده و با فشار خون بالا مقابله شود.

جو دوسر

خوراکی

جو دو سر بویژه برای شروع یک روز سالم و با نشاط فوق العاده است. به خاطر اینکه باعث تحریک دستگاه گوارش شده و انرژی لازم را برای فعالیت های روزمره مهیا می سازد. فراموش نکنید که جو دوسر باعث کاهش چربی هایی می شود که به جدارهٔ رگ های خونی چسبیده اند. در نتیجه می تواند احتمال بروز تصلب شرایین و مشکلات قلبی را کاهش دهد.

بقیه در ادامه مطلب


سیب

خوراکی

نتایج بررسی های انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که سیب حاوی ترکیبی به نام پکتین است که نقش موثری در کاهش کلسترول دارد. زمانیکه کلسترول خون در حد نرمال باشد امکان گرفتگی رگ ها نیز کاهش پیدا می کند. علاوه بر این، سیب حاوی فلاونوئید ها است. این ترکیبات مغذی باعث کاهش 50 درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

ماهی

خوراکی

ماهی های چرب منبع فوق العادهٔ اسیدهای چرب امگا3 هستند. این اسیدهای چرب به چربی های خوب معروف هستند و بدن ما برای بهبود عملکرد دستگاه قلب و عروق و همچنین جلوگیری از گرفتگی رگ ها به آن ها نیاز دارد. در بین ماهی های مختلف، ماهی آزاد، ماهی خال مخالی، تن و ساردین و غیره حاوی بیشترین میزان اسیدهای چرب امگا3 هستند.

زردچوبه

خوراکی

ترکیب فعال و پرخاصیت زردچوبه کورکومین نام دارد که محافظ سلامت قلب محسوب می شود. نتایج پژوهش های محققان نشان می دهند که زردچوبه به واسطهٔ دارا بودن این ترکیب می تواند از آسیب های ناشی از انسداد رگ ها جلوگیری کند. پس تا می توانید به غذا هایتان زردچوبه بزنید.

اسفناج

خوراکی

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهند که اسفناج سرشار از ویتامین A و C است و برای جلوگیری از اکسایش کلسترول و بروز بیماری هایی مانند تصلب شرایین مفید است. خوشبختانه اسفناج جزو آن سبزی های نسبتا ارزان است که می توانید مصرف کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

میوه های خشک

خوراکی

میوه های خشک جزو بهترین انتخاب ها برای پیشگیری از انسداد رگ ها و تمیزی آن ها محسوب می شوند. این مواد غذایی حاوی چربی های غیراشباع و اسیدهای چرب امگا3 هستند که برای ارتقای سلامت رگ های خونی لازم و ضروری اند. در بین این میوه های خشک می توان به فندق، بادام، گردو، بادام زمینی و غیره بیشترین اعتماد را کرد.

روغن زیتون

خوراکی

روغن زیتون بکر خواص زیادی برای سلامتی بدن و به ویژه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد. این مادهٔ غذایی نیز حاوی چربی های اشباع نشده است که به میزان اندکی اکسید شده و مانع رسوب کلسترول در رگ های خونی می شوند.

گوجه فرنگی

خوراکی

گوجه فرنگی منبع فوق العادهٔ آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که مانع از تجمع چربی در جدارهٔ رگ ها می شود. نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد که مصرف روزانهٔ گوجه فرنگی باعث کاهش چشمگیر خطر بروز پلاک ها در رگ ها می شود.

آب انار

خوراکی

محققان به طور علمی ثابت کرده اند که آب انار در مقایسه با آب شاه توت و آب پرتقال و غیره حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها است. نتایج بررسی هایی که روی موش های آزمایشگاهی انجام شده است نشان می دهد که این نوشیدنی مفید برای مقابله و درمان آسیب های وارد شده به رگ ها مانند تصلب شرایین موثر عمل می کند.

[ جمعه ٢٩ اسفند ۱۳٩۳ ] [ ٦:٠٦ ‎ق.ظ ] [ رضایی راد ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ
موضوعات وب
 
صفحات اختصاصی
RSS Feed

جستجودر اين وبلاگ



در اين وب
در كل اينترنت
مترجم سايت
ساعت نظر انلاین امار خبر موسیقی

دانلود آهنگ جدید

کد هدایت ليگ داستان
 جمله تصادفي

.

آيا ميدانيد
كد لينك بلاگ

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر